Музичне мистецтво 6 кл.

 

 25.05.2022 ( урок 35)

 Тема: Урок концерт Підсумковий урок. 

 
 
 



                 18.05.2022 ( урок 34)

 Тема: Звучить симфонічна музика. 





11.05.2022 ( урок 33)

 Тема: Симфонічна сюїта. 


 

04.05.2022 ( урок 32)

 Тема: Українська симфонічна поема.

 


27.04.2022 ( урок 31)

 Тема: Шляхами симфонії.

            




20.04.2022 ( урок 30)

                

Тема: Соната

    

 

         13.04.2022 ( урок 29)

 Тема: Симфонічні варіації.




 

 

06.04.2022 ( урок 28)

 

 

 Мета уроку: Ознайомитись з жанром «концерт». Дізнатись про особливості розвитку жанру. Розвивати вміння аналізувати твори. Виховувати інтерес до сп...

  

 

 

 

 

30.03.2022 ( урок 27)

Тема: Зустріч з увертюрою
 
 
 

 


 
 

 

23.03.2022 ( урок 26)


Тема: Жанрова палітра симфонфчної музики.


До жанрів симфонічної музики належать симфонієта, симфонічна картина, симфонічна фантазія.

Музичний словничок

Симфонічна музика — музика, започаткована появою жанру симфонії і призначена для виконання симфонічним оркестром.

Чи знаєте ви, що відома всім симфонія німецького класика була присвячена українцю? З'ясуймо це разом.

Серед дев'яти симфоній Бетховена особливо вирізняється симфонія №5. Її всі без винятку впізнають за вступом. Цікаво, що цей музичний твір композитор присвятив своєму другу і меценату — сину останнього гетьмана України, графу Андрію Розумовському (українцю за походженням).

Особливим у звучанні симфонії є те, що всі чотири частини об'єднані фізною «темою долі», котра звучить на початку твору як епіграф. Про неї Бетховен сказав: «Так доля стукає у двері». Ця тема звучить дуже голосно (фортисимо) одночасно в партіях різних інструментів. Симфонія не має програми, її зміст не виражений словами, але яскрава, виразна музика, конкретне значення основного мотиву дають право розглядати твір як картину боротьби людини з перешкодами життя в ім'я радості та щастя. Чотири частини симфонії можна уявити як окремі моменти цієї боротьби. Фінал зображує перемогу людини над силами зла і насильства.

КЛАСИЧНИЙ ВИД ЖАНРУ СИМФОНІЇ

Класичні зразки симфонії складаються з чотирьох частин.

І частина —

у швидкому темпі, пишеться в сонатній формі (формі сонатного алегро)

ІІ частина —

в повільному темпі, найбільш довільної форми, часто варіаційна.

ІІІ частина-

Менует або скерцо, у складній тричастинній формі.

IVчастини-

У швидкому темпі, в сонатній формі або у формі рондо.

 





16.03.2022 ( урок 25)



Тема: Квартет.  Характерны ознаки жанру. Історія розвидку жанру.


Пригадаймо, як залежить назва виконавців будь-якого  музичного твору відповідно до кількості музикантів - виконавців.

Ви вже знаєте, що ансамбль із двох виконавців (вокалістів або інструменталістів), — це дует, троє виконавців утворюють тріо, а четверо — квартет. Камерний ансамбль із п'яти виконавців традиційно називають квінтетом, із шести — секстетом, із семи — септетом, з восьми — октетом. Такі самі назви мають і музичні твори, написані для відповідної кількості виконавців.

Оскільки щойно ми слухали квартет, розглянемо його як музичний твір для чотирьох інструментів детальніше.

Серед жанрів камерних ансамблів переважає струнний   квартет, що   у другій половині XVIII ст. замінив пануючу тоді тріо-сонату. Видатні твори цього жанру написали віденські класики — Й. Гайдн, В.А. Моцарт, Л. ван Бетховен. їхні квартети створені у формі сонатного циклу, яка згодом стала традиційною. У романтичну  епоху   слід   особливо   відзначити   квартети Ф. Шуберта.

У кінці XIX — на початку XX ст. у струнних квартетах використовують лейтмотивний принцип (одна тема є головною у творі), важливого значення надають барвистості, образності, колористичній гармонії (П. Чайковський, С. Танеев, Е. Ґріг, К. Дебюссі). Глибокий психологізм, напружена експресія, вияв нових можливостей інструментів та їхніх поєднань властиві квартетам Д. Шостаковича та Б. Бартока.

Жанр фортепіанного квартету був найпопулярнішим у класичну епоху (В.А. Моцарт), пізніше композитори зверталися до цього жанру рідко.

В українській музиці найвідоміші твори цього жанру належать Б. Лятошинському (п’ять квартетів), В. Сильвесгрову («квартет-пік- коло»), Ю. Іщенку.


Борис Миколайович ЛЯТОШИНСЬКИЙ (1894-1968)

Український композитор, диригент і педагог, один із основоположників модерного напрямку в українській музиці. Неодноразовий   член   журі міжнародних конкурсів та активний учасник керівних органів Спілки композиторів України і Київської консерваторії. Автор опер, творів для хору з оркестром, творів для симфонічного оркестру, п'єс для духового оркестру, фортепіано з оркестром тощо.

Музичний словничок

Квартет — музичний твір для чотирьох інструментів   або   вокальних   голосів, зазвичай написаний у сонатній формі
 
 
 
 

Питання  до   теми «Жанри камерно-інструментальної музики»

1. Музична форма, що містить кілька частин, які є зміненою першою частиною (темою):

·        варіаційна

·        сонатна

·         рондо

2.      Вид музичного мистецтва, створений для виконання на інструментах сольно або невеликим складом виконавців:

·        камерно-інструментальна

·         вокально-інструментальна

·         симфонічна

3.      Поширена назва музичних композицій, переважно інструментальних, зміст яких пов'язаний з художніми образами ночі:

·        Ноктюрн

·        Романс

·        рапсодія

4.      Музичний твір циклічної форми (зазвичай із трьох або чотирьох частин) для одного або кількох інструментів має назву:

·        соната

·        етюд

·        скерцо

5.      Явище в мистецтві, при якому асоціації між зоровими та слуховими враженнями пов'язуються воєдино:

·        імпровізація

·         синопсія

·        аранжування

6.      Невеликий вступ імпровізаційного характеру перед основним твором — фугою або сюїтою, чи самостійна музична п'єса вільного складу:

·        рондо

·         прелюдія

·        варіація

7.      Музична форма, в якій неодноразове (не менше трьох) проведення головної теми (рефрену) чергується з відмінними між собою епізодами:

·        скерцо

·        ноктюрн

·        рондо

8.      Вправа для розвитку виконавської (переважно інструментальної) техніки:

·        скерцо

·        етюд

·        рондо

9.      Назва твору, в якому перший епізод твору («частина В») написаний в тональності фа-мажор, а другий епізод («частина С»), значно похмуріший, завершується поверненням до основної теми:

·        «Патетичний етюд»

·        «До Елізи»

·         «Маленька нічна музика»

10.    Частина симфонії, сонати, квартету чи самостійна музична п'єса в стрімкому темпі грайливого характеру:

·        Скерцо

·        Рондо

·        Етюд

11.    Автор рондо-сонати:

·        Й. Гайдн

·        Е. Гріг

·        Л. ван Бетховен

12.    Композитор, аранжувальник і продюсер італійських сучасних артистів, засновник колективу виконавців:

·        К. Дебюссі

·        Ж. Ревербері

·         Ф. Бурґмюллер

Скільки правильних відповідей? Це ваші справжні досягнення в Країні музики!

Поставте собі оцінку: ( )

 
 
******

Комментариев нет:

Отправить комментарий