Музичне мистецтво 5 клас

                        

 23.05. 2022 ( урок 35)  

Тема :  Урок концерт. Повторення.


 

 


 16.05. 2022 ( урок 34)

 Тема :  Повторення.





09.05. 2022 ( урок 33)

 Тема :  Музика і хореографія.

 

 
 
 

 
 
 
 

       02.05. 2022 ( урок 32)

 Тема :  Музика і циркове мистецтво  

 

 


 


 

     25. 04. 2022 ( урок 31)

 Тема :  Музика в кіно

 


 


18. 04. 2022 ( урок 31)

 Тема :  Музика в театрі

             

 

 









                            11. 04. 2022 ( урок 30)      

 

Тема :Музика і візуальній вид мистецтва.Музика в театрі


 
 

 




                04. 04. 2022 ( урок 29)        

 

Тема :Музика і візуальній вид мистецтва.
 
 
 
 
Любі діти! Сьогодні на вас чекає особлива віртуальна екскурсія. Ми відвідаємо тематичні світлиці. Кожна з яких розповість свою історію та ознайомит... 
 
Живо́пис, також маля́рство (від нім. Maler) — вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів за допомогою нанесення фарб на п...


Живопис, як і музика, був і залишається незмінним супутником духовного життя людини. Твори живопису впливають на емоції, пробуджують спогади і почу...

  Великий італійський живописець, скульптор, архітектор і вчений Леонардо да Вінчі називав музику «сестрою живопису». Музика, як натхненний художник,...

 Фортепіанна сюїта М.Мусоргського «Картинки з виставки» була створена у 1874 році та присвячена пам’яті друга композитора – художника й архітектора ...

 М.Мусоргський «Богатирські ворота» на ескіз В.Гартмана.

 Музика відображає не лише те, що ми чуємо, а й те, що бачимо, відчуваємо. Враження від побаченого поєднуються в нашій уяві з почутими враженнями, я...

 Засоби виразності музичного та образотворчого видів мистецтв також мають спільні точки зіткнення: в образотворчому мистецтві вживають вираз «кольор...

 Світлиця «Скульптурна» Скульптури Жауме Пленса, Йоркширський парк скульптур

 Художня мова скульптури – виразна, чітка об’ємно-пластична форма, через яку митець розкриває зміст твору, доносить до глядача свій задум. Скульптур...

 Л.Боккеріні «Менует»

 Скульптура, як і музика, вміє «звучати». Це застигла музика бронзи, каменю, гіпсу… Вона розповідає свою дивовижну історію… Прорив із власної форми ...

 Наступна світлиця «Декоративно-прикладне мистецтво». У ній розташовані твори декоративно-прикладного мистецтва: вишиті рушники та картини, вироби з...

 «Архітектура» Архітектура як вид мистецтва статична, просторова. Художній образ тут створюється необразотворчим способом. Він відображає визначені ...

 Візуальні твори (живопис, скульптура, архітектура, декоративне мистецтво) мають спільні риси з музичним мистецтвом і вміють «звучати». Кожен твір м...

 

28. 03. 2022 ( урок 28)

Тема :Музика і слово.
 
 


 

Ви, напевно, пам'ятаєте, як на попередніх уро­ках пісня, танець та марш «приводили» нас до великих музич­них жанрів: опери, балету, симфонії. На сьогоднішньому уроці відома українська народна пісня «приведе» вас до нового літе­ратурного жанру — повісті Володимира Короленка «Сліпий му­зикант».

Ми послухаємо два фрагменти повісті, кожний з яких «зву­чить» музикою, пов'язаний з нею і відображає взаємодію музики та слова.

Події повісті російського письменнику позаминулого століття Володимира Короленка «Сліпий музикант» відбуваються в Украї­ні. Головний герой — хлопчик Петрусь з українського шляхетного роду — сліпий від народження. Завдяки турботливому ставленню рідних, друзів та особливо дядька Максима Петрусь не почувався знедоленим, лише гостріше за інших сприймав звуки навколиш­нього світу.

Неабияке враження справили на Петруся українські народні пісні та гра на сопілці пастуха Йохима.

   

            Яка українська народна пісня згадується в повісті?

            Як автор повісті описує звучання пісні «Ой на горі та й жен­ці жнуть»?

            Як описано її вплив на слухачів — героїв повісті?

Учитель ілюструє відповіді учнів.

«...Максим Яценко заслухався журної мелодії. В його уяві, ви­кликана чудесним мотивом, що дивовижно зливався зі змістом пісні, спливла ця картина, немов освітлена меланхолійним від­блиском сонця. На мирних ланах, на горі, беззвучно схиляючись над нивами, видніються постаті женців. А внизу безшумно прохо­дять загони, один за одним, зливаються з вечірніми піснями до­лини... »

            А як впливає на вас пісня «Ой на горі та й женці жнуть»?

            Які картинки зринають у вашій уяві?

            На які роздуми налаштовує вас ця пісня?

 

            Яке враження справила на слухачів імпровізація сліпого музиканта Петрика? Чому? Пригадайте.

«...Присутніх одразу захопила глибока щирість вираження по­чуттів... через імпровізацію, яка лилася з-під рук сліпого музи­канта. Багата кольорами, гнучка й співуча, вона бігла дзвінким струменем, то здіймаючись урочистим гімном, то розтікаючись за­душевним сумним наспівом. Здавалося часом: то буря лунко гри­мить у небесах, розкочуючись у безкінечному просторі, то лише степовий вітер дзвенить у траві, на кургані, навіваючи тривожні спогади про минуле.

...Здавалося, що ця могутня імпровізація, яка так вільно лила­ся з душі музиканта, раптом обірветься... Але звуки росли, міцніли, ширшали, ставали все більш і більш владними, захоплювали та об'єднували серця слухачів, що завмерли...

Здавалося, ніби щось вибухнуло над залою, і кожне серце трем­тіло, ніби музикант торкався його своїми руками, які швидко ру­халися. Він давно вже припинив гру, але зала продовжувала мов­чати.      

...Так дебютував сліпий музикант».

            Із чим порівнюється звучання музики у повісті?

            Чи знаєте ви, як називається прослуханий щойно музичний твір та хто його автор? (Прозвучала «Імпровізація» композитора П. Чайковського.)

            Що ж є характерним для імпровізації?

                                     21. 03. 2022 ( урок 27)

 Тема:Музика та інші види мистецтва.

 

Ви вже  зрозуміли,що  форми  взаємозв'язку мистецтв бувають надзвичайно різні.Співдружність   музики,   поетичного   сло­ва,  танцювальних рухів, театралізованої дії   виникла   здавна   у   народних   обрядах. У   професійному   мистецтві — в опері та балеті, у театрі і кіно — му­зика стала невід'ємним   компонентом   мистецької   взаємодії

Багато   спільного   є   між   музикою   та  образотворчим  мистецтвом, хоча   їхні художні мови дуже відрізняються, особливо способом сприймання. Музика належить до часових мистецтв і сприймається слухом, а живопис, графіка, скульптура,   архітектура  - це просторові мистецтва, які ми сприймаємо зором. Тому   їх   взаємодія   досить   складна   і   розвивається   у   різних   напрямах.

 

Сьогодні ми спробуємо розібратися, чому музику й живопис багато років тому великий італійський художник епохи Відродження Леонардо да Вінчі назвав рідними сестрами.


Музика нерідко надихає художників і скульпторів на створення портретів музикантів-виконавців, натюрмортів із музичними інструментами, картин із музичними назвами: прелюдія, соната, симфонія, ноктюрн, фуга тощо. У такий спосіб вони створюють образи музики. І навпаки мотиви й особливості просторових мистецтв проникають у музику: виникають звукові «портрети» і «пейзажі» — фортепіанні акварелі, етюди-картини або симфонічні ескізи, фрески.

Слухання музики.

 


Які картини виникають у вашій уяві під час слухання музики?

Марина - жанр образотворчого мистецтва, що зображує морський вид, а також сцену морського бою чи інші події, що відбуваються на море.

Мариніст- художник, який малює  морські види.

Саме морській стихії присвятив свою творчість видатний художник-мариніст Іван Костянтинович Айвазовський.(біографія)

Розглянемо репродукцію картини «Хвиля».


 

Полотно Айвазовського під назвою «Хвиля» відображає завмерлу на частки секунди морську стихію. Підкорившись руці талановитого художника-мариніста, вона перемістилася на полотно, завмерла на ньому. Відчуття непокори залишилося.

Кольорова гама картини не виділяється широким спектром, вважається майже монохромного. Що стосується сюжетної лінії, проглядається простий сюжет, хитросплетіння відсутні. Якщо поглянути на фото картини Айвазовського Хвиля, помітно, що на ній відображено зимовий вітряний день. Потоки повітря посилюються, піднімаючи воду. Складно передбачити, вона розіб'ється об берег або продовжить вирувати в неспокійному морі.

Художник спробував показати глядачеві, що вируючі водні маси ні на секунду не зупиняються, стають лютіше, боротися зі стихією безглуздо. Дивлячись на твір Айвазовського Івана Костянтиновича Хвиля, непомітно для себе опиняєшся в центрі морської безодні. Якщо подивитися на нього вживу, відключаєшся від реального світу, поринаєш в створену живописцем атмосферу.


Ми з вами прослухали музичний етюд, розглянули картину. І все це про…(море) Подивіться, як перекликається між собою образотворче мистецтво і музика. І у кожному із цих видів море зображено по-своєму.

Я пропоную вам сьогодні познайомитися з технікою обривна аплікація. Роботи , виконані в такій техніці,  є цікавими і незвичними. Обривну аплікацію можна виготовляти як мозаїку, приклеюючи шматочки паперу та утворюючи з них необхідні образи.

Для роботи нам знадобляться:

·                    кольоровий папір,

·                    клей,

·                    аркуш білого паперу для основи аплікації.

А ще потрібні помічники, що ми взяли їх на початку уроку: уява, фантазія і велика старанність.

(Практична робота учнів )


                                   14. 03. 2022 ( урок 26)

 Тема: Світ вокальної музики В.Філіпенко "Вийди, вийди веснокрасна.."

Доброго дня любі учні. З сьгоднішнього дня починаємо працювати дістанційно.

 Мирного всім неба.




 

 

 

 

 

 

 

                    22.04.2021 (урок 59-60)

Тема: Основні види кімнатних рослин та особливості їх вирощування. Правила догляду за кімнатними рослинами . Вимоги рослин до умов вирощування. 






1.           Ґрунт  -  це верхній пухкий родючий шар земної кори, на якому ростуть рослини. Він утворюється внаслідок дії води, повітря, сонячного проміння та живих організмів на земну поверхню. Рослини і тварини збагачують грунт органічними  залишками, які перегнивають і перетворюються в гумус. Від кількості  гумусу в ґрунті  залежить його родючість, тобто здатність давати високий урожай.

Плодоносними вважають  ґрунти, на яких можна отримати високі урожаї. До таких ґрунтів  належать: чорноземи і сірі лісові ґрунти. Менш родючі – підзолисті і дерново-підзолисті.

У природних умовах родючість ґрунтів різна. Проте людина може її поліпшити такими способами як внесення добрив, правильний обробіток.

Обробіток ґрунту проводиться з метою створення сприятливих умов для проростання насіння, росту й розвитку рослин. Глибоке розпушування ґрунту восени  на глибину 20-35 см називають основним обробітком і виконують за допомогою різних знарядь  (на невеликих ділянках – квітниках – лопатами).

Весняний обробіток ґрунту виконують  із метою руйнування поверхневої кірки, що утворюється після танення снігу. При цьому на квітниках використовують граблі, сапки, спеціальні розпушувачі. Великі грудки землі розбивають за допомогою сапок чи ручних котків. У добре розпушений грунт краще проникає вода та повітря, він швидше прогрівається, у ньому добре проростає насіння та розвиваються корені рослин, а їх ростки швидше проникають на поверхню.

Усі квітники формують на добре удобрених ґрунтах, з гарним освітленням. Вони потребують поливання та ретельного догляду6 періодичного розпушування ґрунту, знищення бур’янів та шкідників. Але не завжди біля будинку є  такі місця, тому квітники завжди потребують особливого догляду.

Для вирощування  кімнатних квітів  також необхідно правильно добирати ґрунтову суміш, відповідно до типу квітів. Найпростішим є придбання грунтосуміші  у спеціальних магазинах. 

Велике значення при пересаджуванні має добір горщиків (посудин)  для квітів. Найбільш необхідними є горшки і піддони, а для великих рослин – кадки і ящики. Найбільш придатними для кімнатних рослин є глиняні, добре випечені горшки різних розмірів. Фарфорові, глазуровані і пофарбовані масляною фарбою горшки непридатні: такий посуд не пропускає  повітря до коренів. Малопридатний також металевий посуд, особливо високий.  Тільки для троянд, які мають довгі корені ( а також для пальм), потрібні горшки, в яких висота більша за ширину.

В дні квіткових горщиків мають бути  водостічні отвори. Внутрішні стінки мають бути гладкими, щоб при пересадці можна було легко вийняти рослину, не пошкодивши коренів.

Кадки найчастіше роблять з дуба, граба, бука. Ящики можна зробити із соснових дощок. Величина залежить від величини і форми кореня рослини, що пересаджується.

2.           Кімнатні квіти і рослини дозволяють наблизитися до природи, не виходячи з дому. Найчастіше, в сірість панельних будинків, лише кімнатні квіти зможуть підняти настрій і привнести разом з собою атмосферу радості і свята. У той же час, рослини – живі істоти і вимагають за собою повноцінного догляду.  Як ми вже говорили для посадки кімнатних квітів найкраще придбати грунтосуміш в магазині.  При покупці необхідно врахувати лише для яких саме рослин  призначається грунт.

Велике значення має і приміщення, де перебуватимуть квіти.

Для прохолодних приміщень  підійдуть: абутилон (кімнатний клен), гіпеаструм, лавр, мирт, молочай, пеларгонії, плющ, синнінгія,фінікова пальма,  фуксія, цикламен, олеандр, орхідеї, аспарагус, традесканція, папороть, примула.

Для теплих приміщень: різні види бегоній, каланхое, пеперомія, спатифіллум, фіалки, гібіскус (китайська роза), драцена, монстера, фікус, маранта, хлорофітум, цитрусові, кактус, зігокактус, бальзамін, гербера,  гіацинт, калли.

Деякі рослини  (апельсин, лимон, примула, фуксія) не люблять, щоб їх переставляли із місця на місце. Інші ж (аспарагус, пальма, папоротник, фікус) навпаки, для рівномірного розвитку слід повертати до світла. А такі красиві квіти, як бегонія, герань, троянда , фуксія, повертають квітами всередину кімнати після того, як зацвітуть – щоб можна ними помилуватися.

3.           Боротьба зі шкідниками  актуальна влітку, коли вони активізуються.  Найбільш поширені шкідники кімнатних рослин: попелиця зелена (знищують їх шляхом  обприскування відваром тютюну, мильного розчину, настій цибулі та ін..), червець цитрусових ( знищення – обприскування декілька раз відваром тютюну, а потім протягом декількох днів чистою теплою водою),   трипс ((обприскування відваром чистотілу), павутинний кліщ (знищення шляхом обприскування хворих рослин настоями цибулі, часнику).

В сучасних умовах можна придбати засоби захисту для рослин в спеціальних магазинах.

Хвороби рослин.  Хлороз  - характерною ознакою є синюшне пожовтіння листя, викликане не достатком заліза в грунті. Потрібно протягом двох тижнів поливати через день розчином залізного купоросу (1 г на 1 л води), вливаючи 3 ст л розчину в горщик середнього розміру.

Мокра гниль – ознакою є пожовтіння листя, в’ялість і загнивання стебла. Дуже важко цього позбутися. Потрібно пошкоджені частини рослини обрізати і спалити, а саму рослину занурити в 2% розчин формаліну і пересадити в свіжу землю.

Іржа – на листі з’являються бурі плями. Пошкоджені листочки обрізати і знищити, а рослину обприскувати бордоською  чи каліфорнійською  рідиною.

Часто у господинь виникає проблема з комахами. Щоб вигнати мошок із землі, рослини потрібно поливати слабким розчином марганцівки кілька разів на тиждень. А щоб зникли кімнатні шкідники, необхідно протирати листя мильним розчином.

4.     Розмноження кімнатних квітів

Навчитися основним методам розмноження рослин дуже важливо.

Розмноження насінням не дуже часто застосовується для кімнатних рослин. Хоча таким способом можна  розмножувати усі рослини, які утворюють насіння.

Вегетативне розмноження. Цей спосіб дає можливість отримати квітучі чи сформовані рослини скоріше, як при вирощуванні із насіння, а головне зберегти ознаки маточної рослини. Відомо багато способів вегетативного розмноження:  живцями, порослями, поділом кущів і  кореневищ, кореневими пагонами.

Розмноження живцями найбільш поширений спосіб розмноження кімнатних рослин.

(Більш розширено про розмноження квітів учні готують самостійно, як інформаційний проект)

Сумісність різних видів кімнатних квітів

Якщо говорити про сумісність різних видів рослин, правил та стандартів не існує. Бажано не ставити близько один до одного різні квітучі вазони. Вони можуть перезапилитися. Це призведе до химерного цвітіння. Хоча цілком можливо комусь таке може навіть сподобатися.

Все ж випадки впливу однієї рослини на інші є. Наприклад, далеко не всі рослини можуть переносити герань. Спробуйте ставити поруч лише ті квіти, які схожі у догляді і вимагають приблизно однакового освітлення і вологості.

Фіалки можуть загинути, якщо опиняться в одному приміщенні з конваліями. Пам’ятайте про це.

На слабкі рослини життєдайно впливає гібіскус. Кімнатна троянда сумісна з усіма іншими свіжозрізаними квітами.

Врахуйте – на деякі рослини впливають згубно навіть фрукти, що знаходяться в безпосередній близькості. Тютюновий дим – поганий супутник здоров’ю кімнатних квітів.

Якщо говорити про енергетику, то рослинами з найсильнішою енергетикою вважаються звичайний бамбук орхідея-метелик, драцена, горшкова троянда, апельсин або лимон.

Рослини з важкої енергетикою – це кактуси, пуансеттія. А з м’якою і боязкою – фіалка, камелія, адіантум та інші.

5.     Головні правила догляду за кімнатними квітами

·        За допомогою кімнатних квітів можна підвищити вологість повітря.

·        Зазвичай рослинам потрібно багато вологи, вони повертають її через листя.

·        Для того, щоб рослини нормально розвивалися, необхідно неухильно виконувати три головних правила зростання – полив, світло, підгодівля.

·        Враховуйте освітленість вікон в будинку, підбирайте відповідні їм рослини.

Ø Кімнатні квіти і рослини можна класифікувати. Поділяють їх на три групи: рослини помірного освітлення, тіньовитривалі і світлолюбні.

Ø До тіньовитривалих відносять папороті, плющ, хвойні аспідістри, кімнатний виноград.

Ø Світлолюбні – це евкаліпти, кактуси і колеуси.

Ø До третьої, останньої групи можна віднести практично більшість домашніх рослин. Наприклад, гортензії, цитрусові, бегонії, традесканції, примули тощо.

·        У кожної рослини є своя схильність до певних бажаних їй умов. Деякі вважають за краще бути на сонці постійно, інші люблять тінь. Гарний розвиток і ріст рослини, а також збереження та накопичення в ній лікарських засобів, залежать від регулярного і копіткого догляду. Квітникар зобов’язаний піклуватися про своїх квіток, щоб надалі отримувати від них користь не стільки естетичну, а скільки в практичному вигляді. При правильному догляді рослини зберігають свої лікарські властивості, і ними можна буде лікувати багато хвороб.

(Учні самостійно готують такі пункти «Миття квітів», «Поливання квітів», «Пересаджування квітів», «Підживлення  квітів»)


15.04.2021(урок 57-58)

Тема: Значення рослин у природі у житті людини. Історія окультурення кімнатних рослин. Поділ кімнатних рослин за декоративними властивостями

Уперше почали виро­щувати кімнатні рослини в XIII ст. Узимку 1240р. в Кельн прибув голландський король Вільгельм, якому була влаштована урочиста зустріч у приміщенні, прикраше­ному деревами та кущами, ніби влітку. З тих лір європейські мо­нархи змушували своїх садівників вирощувати рослини в кімнатах. Спершу це були види, що мали практичне значення для імператор­ських кухонь. Навіть слово «оран­жерея» походить від французького «огаngе», що означає апельсин.

Неповторне диво – квіти! Вони цвітуть для щастя, радості й добра, приносять у світ красу та ніжність. Вражає розмаїття кімнатних квітів.

        Без зелених супутників будь-яке приміщення буде виглядати холодним, незатишним і непривітним.

        Зелені супутники допомагають нам зволожувати повітря. А також поліпшують склад повітря помешкання й очищають від шкідливих речовин. В атмосфері сучасних приміщень присутні небезпечні хімічні сполуки. Меблі з ДСП ще довгий час виділяють пари формальдегіду, так само як і старіючий поролон у диванах і ліжках. Килимові покриття виділяють радіонукліди. Аміак, формальдегід, ацетон і все інше доводиться щодня вдихати сучасній  людині. І найефективнішим очисником нашого простору є зелені супутники - кімнатні рослини.

Впродовж всього еволюційного розвитку людина нерозривно пов'язана з рослинним світом. Сучасна ж людина відірвана від природи. І це ненормально. Подумайте лише: лінолеум, фарба та лак, якими покриті стіни і меблі, пластик, паркет, синтетичні килими, телевізори, комп'ютери, телефони, телефакси, ксерокси і сканери - словом, все, чим оточила себе сучасна людина, виділяє найшкідливіші хімічні речовини.
Кімнатні рослини спроможні на 30% знизити вашу втому, частково полегшити кашель та біль у горлі, а ще вазони сприяють зменшенню інтенсивності головного болю, поліпшують циркуляцію крові, розслаблюють і знижують рівень стресу.

Це питання також вивчали в Національному управлінні з аеронавтики й дослідження космічного простору. Їх висновок був таким: звичайні домашні рослини за 24 години можуть видалити з повітря в кімнаті до 87% токсинів, які містяться у фарбі, засобах для сухого чищення поверхонь, вихлопних газах і тютюновому димі (серед них аміак, формальдегід, чадний газ, бензол). Також домашні рослини поглинають частину шуму, знижують кров’яний тиск, поліпшують пам’ять і здатність концентруватися. Наші зелені улюбленці додають нам ще й оптимізму. Не випадково пацієнти лікарень, вікна палат яких виходять у сад, одужують швидше, ніж ті, хто бачить стіну будівлі навпроти.

Вазони підвищують працездатність і творчість. Згідно з результатами дослідження могутні корпорації приділяють все більше уваги озелененню своїх офісів. Одна з компаній розмістила рослини таким чином, щоб жоден зі співробітників не перебував далі від зелені, як за 3 м. Внаслідок цього значно виросла продуктивність праці в цій організації.

Ось і ми вирішили шукати допомоги в природи. Тобто постаралися оточити себе різними рослинами, які, активно вбираючи все шкідливе, ще і виробляють кисень і сприятливо впливають на людину своїм біополем. Але тут слід правильно підібрати потрібні кімнатні рослини.    

  Батьківщиною багатьох кімнатних рослин є ліси і болота Бразилії, індії, Індонезії, пустині Америки і  Африки. Привезені вони до нас 100, а деякі і 300 років тому. Умови в яких вони там ростуть, своєрідні: багато вологи, дуже тепло і в повітрі багато вуглекислого газу. Вони дуже нагадують кімнатні умови. Тому багато рослин легко прижилися у нас. 








08.04.2021  ( урок 55-56)

                                         Тема: Зєднання деталей квітки . Остаточна обробка. Контроль якості. Догляд за декоративними квітами.  





Повторення правил безпечної роботи


Інструктаж з техніки безпеки
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.
6. Використовувати інструменти лише за призначенням.
7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.

8. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.

 

Інструктаж при роботі з ножицями
•    Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
•    Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
•    Не тримати ножиці кінцями вгору.
•    Передавати ножиці кільцями вперед.
•    Не заважайте товаришам, коли вони працюють
•    Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом

Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом:

1. Перед включенням переконайтеся, чи не пошкоджена на корпусі пістолета і шнурі;

2. Якщо на соплі залишився старий затверділий клей, його необхідно видалити;

3. Так як клейовий олівець в пістолеті розігрівається до дуже високих температур, під час роботи, діти не можуть перебувати поруч;

4. Включений пістолет встановлюється на рівну стійку поверхню, під нього підкладається аркуш паперу, а під сопло фольга для збору стікає клею;









                                     01.04.2021  ( урок 53-54)

Тема: Декоративні квіти. Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Дотримання правил безпечної праці.


 

Для виготовлення декоративних квітів вам  потрібно будуть певні знання і виконання правил безпеки під час роботи. Пам'ятайте, що кожен учень зобов'язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримуватись їх.

Повторення правил безпечної роботи


Інструктаж з техніки безпеки
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.
6. Використовувати інструменти лише за призначенням.
7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.

8. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.

 

Інструктаж при роботі з ножицями
•    Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
•    Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
•    Не тримати ножиці кінцями вгору.
•    Передавати ножиці кільцями вперед.
•    Не заважайте товаришам, коли вони працюють
•    Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом

 

 

Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом:

1. Перед включенням переконайтеся, чи не пошкоджена на корпусі пістолета і шнурі;

2. Якщо на соплі залишився старий затверділий клей, його необхідно видалити;

3. Так як клейовий олівець в пістолеті розігрівається до дуже високих температур, під час роботи, діти не можуть перебувати поруч;

4. Включений пістолет встановлюється на рівну стійку поверхню, під нього підкладається аркуш паперу, а під сопло фольга для збору стікає клею;

5. Ні в якому разі не можна торкатися руками до металевого носика термопистолета;

6.  Під час роботи не слід надягати вільний одяг. Краще зробити вибір на користь щільних міцних тканин, які захистять від опіку при попаданні розігрітого клею;

7. Довге волосся максимально прибираються, прикраси знімаються;

8. Шкіру рук від опіків захистять рукавички з щільної шкіри.



                                                                   18.03.2021 ( урок 51-52)

Трудове навчання

5 клас

Тема: Проєктування та виготовлення декоративних квітів.
Технологічна послідовність

Хід уроку

1)      Організаційно-підготовчий етап
      Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
Епіграф до уроку: «Будь-що, зроблене людиною мусить бути красивим. Тому намагайтеся робити речі оригінальними, для того, щоб вони приносили радість та милували очі»
2)      Мотивація навчальної діяльності
      Шаблони – це заготовки з картону майбутніх виробів. Завдяки їм ви зможете правильно розмічати на тканині деталі виробу.
3)      Повідомлення теми і завдань уроку
4)      Вивчення нового матеріалу
1. «Цікавинки про тюльпан»
Тюльпан – це символ любові і щастя. На мові квітів тюльпан означає признання в коханні. Ось що розповідає про це нам красива, сумна легенд. Персидський султан Фархад був закоханий в дівчину на імя Ширин. А коли принесли хибну звістку про її загибель, «вбитий» горем Фархад погнав коня прямо на скелі. Життя здалося йому невиносним без коханої дівчини і він розбився насмерть. А на тому місці, де проливалась його кров виросли на наступний день червоні тюльпани, це перша легенда.
Прийнято вважати, що жовті тюльпани до розлуки. Але одна давня легенда говорить, що ів бутоні жовтого тюльпану заховано щастя. Що тільки люди не робили. Щоб отримати щастя. Але нікому не вдавалося розкрити тюльпан. Адже для того, щоб отримати щастя квітка повинна розкритися сама. Але ось цю прекрасну квітку бачив маленький хлопчик. Він здивувався, так як раніше  ніколи не бачив таких квітів, і, засміявся, так як квітка йому дуже  подобалася. Жовтий тюльпан не витримав і відкрився назустріч дитячій радості. Це легенда, але і зараз подаровані жовті тюльпани означають побажання щастя. Якщо вам дарують білі тюльпани, це значить, що у вас просять прощення
Але це тільки легенда
Тюльпан родом із Персії. Там квітку називали «дульбаш» або «тюрбан» (головний убір мусульман)
Далі квітка попадає в Туреччину в 16 ст. у палац падишаха, де її розведенням і селекцією займаються наложниці гарему. Вони вивели близько 300 сортів, а коли султани влаштовували свята у своїх садах, то на тюльпанові поля випускали черепах. До панциря кожної черепахи була привязана запалена свічка. Черепахи повзали між  тюльпанів, подсвічуючи чашечки квітів.  Це було дуже гарне видовище. Його на той час в Туреччині називали Лалі і Лейли, і цими ж іменами називали самих красивих дівчат. Квітка настільки цінилася, що було заборонено вивозити цибулини тюльпана за межі Османської імперії. За це могли просто відрубати голову. Зараз у Турції проводяться щорічні свята на честь Тюльпана, а в 1554 р вдається вивести цибулини тюльпана у Відень.
В той час тюльпани росли тільки у королівських садах і були недоступні простим людям. Причому його навіть вживали у їжу. Засахарені тюльпани рідкий делікатес. У Росії перші тюльпани зявилися за час царювання Петра першого.
Ми будемо робити декоративні квіти-тюльпани і тому ознайомимось, як правильно дібрати матеріли та інструменти.
2. Матеріали та інструменти.
Найбільш приємним і затишним виходять тюльпани із флісу, хоча можна використовувати будь-яку тканину. Звичайно, для стебел і листя слід вибирати зелені відтінки. Дуже цікаво виглядають бутони тюльпанів з картатого матеріалу або з тканини у горшок. Для бутонів найбільше підійде атлас, сатин або будь-який інший блискучий матеріал. Тут головне – не вибирати трикотаж і занадто щільні тканини. З колірної гами найбільш виграшно виглядає білий, жовтий та рожевий кольори. А також поєднання різних варіантів в одному бутоні.
Іноді знадобиться дріт. З його допомогою можна не тільки зміцнити стебло квітки, а й надати йому якусь форму.
Матеріали: тканина різних кольорів, нитки у тон тканини, наповнювач.
 
Інструменти: голка, ножиці, паличка для вивертання, наперсток, нитковтягувач
 
5Практична робота учнів
Хід роботи

Комментариев нет:

Отправить комментарий