Мистецтво 9 клас

     09.12.2022 (урок № 15 )

Тема: Постмодернізм.







02.12.2022 (урок № 13 )

Тема: Повернення до ідеалів краси минулого. Примітивізм.





02.12.2022 (урок № 14 )

Тема: Повернення до ідеалів краси минулого. Неоласицизм.






  25.11.2022 (урок № 12 )

Тема: У пошуках художньої експресии. Фовізм.




18.11.2022 (урок № 11 )

Тема: У пошуках художньої експресии.






11.11.2022 (урок № 10 )

Тема: Лабіринтами художньої абстракції. Орфізм




04.11.2022 (урок № 9 )

Тема: Лабіринтами художньої абстракції. Орфізм



 21.10.2022 (урок № 8 )

Тема: Митці авангарду. Футуризм. Оцінювання навчальних досягнень 





 14.10.2022 (урок № 7 )

Тема: Митці авангарду. Кубізм







 07.10.2022 (урок № 6  )

Тема: Мінливість вражень. Постімпресіонізм.




           


30.09.2022 (урок № 4)

Тема: Мінливість вражень імпресіоністів





23.09.2022 (урок №4)

Тема: Символізм – вступ у ХХ століття 




16. 09.2022.(урок №3) 

Тема: Школи і лідери європейського модерну. Український модерн

Наприкінці XIX ст. в мистецтві відбувся різкий поворот від наслідування історичних зразків до новаторських пошуків і оновлення художньої мови. У результаті сформувався стиль модерн. Точної дати його виникнення немає, але його появу пов’язують із відкриттям у Парижі виставки в «Салоні знедолених» (1863). Спочатку цей стиль набув розвитку в Бельгії під назвою ар нуво і згодом став інтернаціональним. Практично одночасно ознаки модерну проявилися в багатьох країнах Європи і луною відгукнулися в Північній Америці. У Німеччині він отримав назву югендстиль, в Австрії — сецесіон, в Англії — модерн стайл, в Італії — ліберті, у США — стиль тіффані. Утім, це лише термінологічні тонкощі назви стилю, який охопив архітектуру, дизайн інтер’єра, графіку, живопис, декоративно-прикладне мистецтво.

Які ж найхарактерніші ознаки стилю? Джерелом натхнення для пошуків стала природа. Представники модерну зверталися до примхливих біоподібних форм, плавних хвилястих ліній, асиметрії.

Важливу роль у поширенні стилю відіграли міжнародні художньо-промислові виставки, масова забудова міст.

Віктор Орта. Інтер’єр особняка Тасселя, м. Брюссель, Бельгія

Своєрідність архітектури модерну полягає у віртуозності поєднання різноманітних засобів декоративного оформлення не лише фасадів, а й інтер’єрів, художній обробці всіх конструктивних елементів — дверей, сходів, колон, вікон, балконів. Використовували нові будівельні матеріали (метал, скло, цеглу, бетон та їхні комбінації), конструктивні засоби й технології. Архітекторів надихало майже все, що створено природою: рослини, мушлі, луска риб, потоки води тощо. Основою їхнього творчого методу стали імпровізація, прагнення до естетичних, незвичних і водночас функціональних будівель.

Мистецтвознавці демонструють рідкісну єдність, визначаючи основоположником стилю модерн бельгійця Віктора Орта (1861-1947). Хтозна, яким би став Брюссель, якби свого часу юнак не покинув консерваторію, вважаючи зодчество кращим втіленням своїх творчих здібностей, ніж гра на скрипці. І він не помилився. До списку об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО зараховано аж чотири споруди В. Орта в Брюсселі!

Особняк Тасселя — перша у світі споруда в стилі модерн (1893), яка викликала багато наслідувань. Тут В. Орта вперше застосував лінію, яку образно назвав «удар бича». Вікна з яскравими вітражами, орнаменти кованих огорож і сходів, мозаїчні візерунки підлоги, світильники й навіть дверні ручки — усе проектували в єдиному стилі. Щоб побачити ноу-хау, розпочалося паломництво до бельгійської столиці. Витончений вигин ліній В. Орта стилізували у графіці й декоративному мистецтві.

Віктор Орта. Інтер’єр особняка Тасселя, м. Брюссель, Бельгія

Своєрідність архітектури модерну полягає у віртуозності поєднання різноманітних засобів декоративного оформлення не лише фасадів, а й інтер’єрів, художній обробці всіх конструктивних елементів — дверей, сходів, колон, вікон, балконів. Використовували нові будівельні матеріали (метал, скло, цеглу, бетон та їхні комбінації), конструктивні засоби й технології. Архітекторів надихало майже все, що створено природою: рослини, мушлі, луска риб, потоки води тощо. Основою їхнього творчого методу стали імпровізація, прагнення до естетичних, незвичних і водночас функціональних будівель.

Мистецтвознавці демонструють рідкісну єдність, визначаючи основоположником стилю модерн бельгійця Віктора Орта (1861-1947). Хтозна, яким би став Брюссель, якби свого часу юнак не покинув консерваторію, вважаючи зодчество кращим втіленням своїх творчих здібностей, ніж гра на скрипці. І він не помилився. До списку об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО зараховано аж чотири споруди В. Орта в Брюсселі!

Особняк Тасселя — перша у світі споруда в стилі модерн (1893), яка викликала багато наслідувань. Тут В. Орта вперше застосував лінію, яку образно назвав «удар бича». Вікна з яскравими вітражами, орнаменти кованих огорож і сходів, мозаїчні візерунки підлоги, світильники й навіть дверні ручки — усе проектували в єдиному стилі. Щоб побачити ноу-хау, розпочалося паломництво до бельгійської столиці. Витончений вигин ліній В. Орта стилізували у графіці й декоративному мистецтві.

Віктор Орта. Інтер’єр особняка Тасселя, м. Брюссель, Бельгія

Своєрідність архітектури модерну полягає у віртуозності поєднання різноманітних засобів декоративного оформлення не лише фасадів, а й інтер’єрів, художній обробці всіх конструктивних елементів — дверей, сходів, колон, вікон, балконів. Використовували нові будівельні матеріали (метал, скло, цеглу, бетон та їхні комбінації), конструктивні засоби й технології. Архітекторів надихало майже все, що створено природою: рослини, мушлі, луска риб, потоки води тощо. Основою їхнього творчого методу стали імпровізація, прагнення до естетичних, незвичних і водночас функціональних будівель.

Мистецтвознавці демонструють рідкісну єдність, визначаючи основоположником стилю модерн бельгійця Віктора Орта (1861-1947). Хтозна, яким би став Брюссель, якби свого часу юнак не покинув консерваторію, вважаючи зодчество кращим втіленням своїх творчих здібностей, ніж гра на скрипці. І він не помилився. До списку об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО зараховано аж чотири споруди В. Орта в Брюсселі!

Особняк Тасселя — перша у світі споруда в стилі модерн (1893), яка викликала багато наслідувань. Тут В. Орта вперше застосував лінію, яку образно назвав «удар бича». Вікна з яскравими вітражами, орнаменти кованих огорож і сходів, мозаїчні візерунки підлоги, світильники й навіть дверні ручки — усе проектували в єдиному стилі. Щоб побачити ноу-хау, розпочалося паломництво до бельгійської столиці. Витончений вигин ліній В. Орта стилізували у графіці й декоративному мистецтві.

Іван Левинський та ін. Національний лісотехнічний університет України, м. Львів, Україна

Порівняйте зразки модерну в архітектурі різних країн, знайдіть спільні й відмінні риси. Які споруди зацікавили найбільше і чому? За бажанням поцікавтеся згаданими й іншими школами модерну.

З історії шедевра

До вершин світового модерну зараховують архітектуру каталонського майстра Антонів Гауді (1852-1926). Проте його шедеври свідчать радше про унікальний авторський стиль — «стиль Гауді», ніж про іспанську школу загалом. Більшість шедеврів майстра зосереджено в Барселоні: парк Гуель, будинки Міла і Батльо, знаменитий храм Святого Сімейства. Органічно вписані в ландшафт, вони здаються справою рук природи, а не людини.

Храм Святого Сімейства (Саграда Фамілія) — кульмінація творчості А. Гауді, найвеличніший проект, будівництво якого почалося в 1882 р. і продовжується до сьогодні. Зведення храму стало справою всього життя каталонського архітектора. Він керував будівництвом упродовж 43-х років — до останнього подиху.

За авторським задумом храм із хрестоподібним фундаментом мав бути увінчаний каскадом монументальних башт і стати символічним втіленням Нового Заповіту, як його своєрідна архітектурна енциклопедія. Згідно з проектом споруда має три фасади: західний — Різдва, східний — Страстей Христових, південний — Воскресіння. Кожний фасад увінчують чотири веретеноподібні шпилі. Вісімнадцять башт-шпилів символізуватимуть 12 апостолів, 4 євангелістів, Богоматір і Христа. Скульптуру Ісуса буде увінчано гігантським хрестом. Отже, максимальна висота собору становитиме 170 м, що на один метр нижче, ніж гора Монжуїк — найвища точка Барселони. Антоніо Гауді вважав, що його творіння має бути «не вище гори, яку створив Бог».

Усередині храму колони і склепіння нагадують містичний ліс із зоряним небом над ним. За задумом архітектора, тут планували встановити п’ять органів з майданчиками для хору, що розраховані на 1500 осіб. У криволінійних вежах спеціально було розроблено систему вікон, крізь які проникало не лише світло, а й вітер, що мав розгойдувати дзвони.





                                 ***КІНЕЦЬ УРОКУ***


27.05.2022. (урок 35)

Тема: Віртуальна мистецька подорож.

 

 

20.05.2022. (урок 34)

Тема: Панорама мистецтв.

 

 


 

13.05.2022. (урок 33)

Тема: Мистецтво в діалозі культур.Продовження.

 

 


06.05.2022. (урок 32)

Тема: Мистецтво в діалозі культур.

 

 

29.04.2022. (урок 31)

Тема: Поширення мистецтва музеї. Бібліотека

 

 

22.04.2022. (урок 30)

Тема: Поширення мистецтва музеї.

 




15.04.2022. (урок 29)

Тема: Українська анімація.

 


 



                         08.04.2022. (урок 28) 

Тема: Реклама

 

 


                        01.04.2022. (урок 27)

 Тема: Фото мистецтво.
 


 

                        25.03.2022. (урок 26)

 Тема: Телешоу
 
 

 
 

 

                        18.03.2022. (урок 25)

 Тема: Телебачення . Погляд у світ.

Телебачення має лише йому притаманні засоби виразності.

Це: зображення і звук, можливості яких значно посилюються сучасними комп’ютерними технологіями.

Вплив на людину здійснюється завдяки документальності відтворюваних подій, безпосередньому зверненню до глядача, імпровізації під час прямого ефіру, акторської майстерності ведучого, яскравого і влучного звукового рішення телепрограми, операторської майстерності тощо.

Телебачення — це синтетичний вид мистецтва, який має свою особливу художньо-образну мову, що характеризує його як «вікно у реальність».

Телебачення — це розмаїття каналів, телепрограм і телепередач, які створюють за особливими законами екранних мистецтв. Своїми специфічними художніми засобами воно впливає на наші думки і почуття, сприяє формуванню життєвих, зокрема і мистецьких орієнтацій.

Тому , як і в інших видах мистецтва, на телебаченні виникли власні жанри: репортаж, інтерв'ю, виступ, відеосюжет (провідна мета яких— інформувати глядача); телефільм і телесеріал; ток-шоу, телегра (головне завдання — розважати публіку).

Над продуктами жанрів працюють коло творчих професій: сценаристи, телережисери, телеоператори, телеведучі та актори, звукорежисери, художні і музичні редактори, освітлювачі, та інші фахівці кіно і телебачення.

Сьогодні у світі лідерство у телебачення за популярністю перехопили онлайн- медіа та соціальні мережі .



 


                                             *******

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.04.2021 (урок 30)

Тема : Вироби для власних потреб. Лоскутна техніка (Пейчворк)

Продовження.




Прихватка дуже корисна і потрібна річ для будь-якої господині під час приготування їжі, вона може доповнити інтер'єр кухні і створити в ній атмосферу тепла і затишку, а також може стати прекрасним подарунком. Прихватка не складна у виготовленні і підборі текстильного матеріалу. Оздоблення прихватки у техніці аплікації розкриває великі можливості для розвитку естетичного смаку дітей з особливими освітніми потребами.

Робота над проектом сприяє розв’язанню і корекційних завдань: розвитку вміння аналізувати завдання за інструкційною карткою, розвитку вміння планувати  послідовні трудові дії та операції, виконувати послідовні практичні дії з пошиття та оздоблення прихватки.

Навчальний предмет: Швейна справа.

Тип проекту: Творчий.

Ключове питання: Яким повинен бути сувенір, корисний у побуті?

Тематичне питання: Як виготовити прихватку з текстильного матеріалу?

Змістові питання:

·        Які бувають прихватки?

·        Яким вимогам потрібен відповідати текстильний матеріал для пошиття виробу?

·        Техніко – технологічні відомості з пошиття прихватки.

·        Оздоблення прихватки.

Очікуваний результат:

·        Засвоєння матеріалу.

·        Формування навичок роботи з інструкційною карткою.

·        Відпрацювання навичок роботи на швейній машині.

·        Розвиток естетичного смаку.

·        Презентація готового виробу.

 

 

Мета проекту:

 Навчитися:

 - користуючись різними джерелами інформації навчитися вести пошук та вибір об`єктів для проектування;

 - правильно підбирати всі необхідні для виконання завдання витратні матеріали;

 - складати необхідну технологічну документацію;

 - вести необхідні розрахунки та виконувати розрахунок собівартості майбутнього виробу;

 - виконувати швейної роботи;

- виготовляти вироби з текстильних матеріалів та оздоблювати їх;

 - здійснювати аналіз виконаної роботи.

Виховувати в собі:

 - вміння правильно спланувати роботу;

 - наполегливість;

 - посидючість;

 - бережне ставлення до обладнання навчальних майстерень;

 - бережне ставлення до інструментів;

 Розвивати:

- творче мислення;

- уяву;

- художні здібності;

 - вміння економно використовувати матеріали.

 - схильність до професії швея.


 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНО - ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

1.1. Розробка технічного завдання .

1.1.1 Призначення виробу.

Кухонна прихватка - це ще одна корисна дрібниця, яка буде не зайвою в арсеналі господині. Пересунути на плиті розігріту каструлю, схопити її кришку - іноді немає часу, щоб шукати рушник, діяти потрібно блискавичноОсь у цей момент і знадобляться маленькі прихватки, що висять на петельках в межах витягнутої руки. Потрібно сказати, що на кухні їм доводиться несолодко, плями від соусу або бризки розпеченого масла досить швидко приводять їх в непридатність. Але достатньо взяти невеликий відріз вподобаної тканини, викроїти півгодини вільного часу - от і готові дві нові яскраві прихватки.

1.1.2. Вимоги до матеріалів.

Прихватка повинна відповідати наступним вимогам:

-     Бути зручною, простою у виготовленні, мати економічну доцільність і естетичний вигляд.

-       Виготовлена  з льону, бавовни або гобелена, теплоізоляційного матеріалу,підкладки, що є найзручнішими в користуванні.

-       Може бути оздоблена різними дрібничками, починаючи з вибору основного візерунку тканини так і іншими декоративними доповненнями у вигляді аплікацій з текстилю.

-       Повинна мати теплоізоляційні властивості.

-       Оздоблена декоративними швами, атласними стрічками (коса-бейка), вишивкою.

 

 

 

 

 




                                  15.04.2021 (урок 29)

Тема : Вироби для власних потреб. Лоскутна техніка ( Пейчворк)

Упродовж історії розвитку культури людина прагнула прикрасити своє життя, зробити гарним і зручним всі предмети, що її оточують: житло, меблі, посуд.

 

Дизайн зародився за часів розвитку матеріальної культури й активно розвивається донині.

Людині завжди притаманно поєднувати красу й корисність у своїх виробах. Усі вироби є результатом кропіткої і тривалої праці.

 

Дизайнери керуються основними поняттями: естетичність, функціональність, економічність.

 

Перебуваючи в різних приміщеннях,  можна побачити різноманітні вироби, що прикрашають інтер’єр. Завдяки вдало обраному стилю та правильно дібраним конструкційним матеріалам декоративний виріб можна органічно вписати в будь-який інтер’єр. А якщо він виготовлений власними руками, то це буде справжній ексклюзивний  елемент декору.

Печворк - це вид рукоділля, при якому за принципом мозаїки зшивається  виріб зі шматочків тканини (клаптиків).  У процесі роботи створюється полотно з новим колірним рішенням, візерунком, іноді фактурою.  Сьогодні ми з вами познайомимося з одним з різновидів «печворку» це техніка «кінусайга».

Техніка кінусайга - один з найдавніших видів рукоділля, в основі якого лежить ідея виготовлення виробів з вторинної сировини.  Такою  вторинною сировиною стали старі кімоно, які завжди шили з натурального шовку, витканого вручну і прикрашеного майстерною вишивкою.  Тому викидати їх було не прийнято, і ощадливі господарки знайшли спосіб продовжити життя кімоно.  Як і англійський печворк, кінусайга - результат вміння заощаджувати. 

Основу техніки кінусайга складають знайомі європейцям печворк, аплікація, мозаїка, різьба по дереву.  Сьогодні кінусайга вельми поширена в багатьох європейських країнах і представляється як техніка клаптикової пластики.  Сучасні європейські майстрині в якості основи використовують більш зручний в обробці матеріал - пінопласт.  Тому традиційне японське назва техніки - кінусайга - звучить все рідше.  Сьогодні назва техніки звучить як інкрустація по пінопласту або печворк без голки.













 

  08.04.2021 (урок 28)

                                                    Тема: Вироби для власних потреб. Створення графічного зображення виробу. Побудова креслення виробу.

                                                        Хід уроку

 І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ПІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ

    Перед тим як розпочати вивчення нової теми, ми повинні пригадати що ми вчили на попередніх уроках. Зробимо це за допомогою гри «Чарівний кошик». У кошику є багато карточок-завдань. Кожен з вас повинен відповісти на  завдання і передати кошик наступному, і так по черзі всі відповідають на запитання, які самі обрали.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Повідомлення теми та мети уроку

Слово вчителя

IV.  ВИКЛАДАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

     Кресленик – графічний конструкторський документ, що зображує виріб, визначає його конструкцію та містить дані, згідно якими його розробляють, виготовляють, контролюють, монтують, експлуатують та ремонтують цей виріб.

     Ескіз – графічний документ тимчасового користування, виконаний від руки без використання креслярських інструментів, в окомірному масштабі, із збереженням приблизної пропорціональності елементів зображуючого предмета з дотримання правил виконання.

    Технічний рисунок – це наочне зображення предметів, побудоване від руки без застосування креслярських інструментів, в окомірному масштабі.

Ви знаєте, що виготовлення будь-якого технічного чи технологічного об’єкта починається з творчого задуму. Розмірковуючи над проблемою, дизайнер чи конструктор намагається відшукати  най вдалий задум, чи ідею.

Завжди існували науковці які вважали , що творчі відкриття – це результат випадковості, але сучасні спеціальні дослідження  показують що творчі відкриття можливе тоді, коли дослідницький пошук підготовлений системою знань, якому передує розумова діяльність людини. Людина створює банк ідей  та пропозицій, що прискорює процес вироблення  творчих ідей, створення нового об’єкта чи його удосконалення.

 

      Пошук інформації  щодо певної проблеми чи галузі виробництва супроводжується її накопиченням. Тому дизайнер намагається її впорядковувати і систематизувати. А для цього кожну нову ідею потрібно проаналізувати, виділивши позитивні та негативні сторони – якщо ідеться про виготовлення речі, і слід з’ясувати як будуть вирішуватися поставлені проблеми, чи будуть зручними у користуванні, чи задовольнятимуть технологічні потреби. Інакше кажучи, працюючи над створенням конкретного  об’єкта, дизайнер переглядає всі можливі способи  вирішення проблеми, що проявляються і вигляді набору образів майбутнього виробу – це банк ідей та пропозицій. До такого банку конструктор повертається протягом усього періоду роботи над проектом.

Фізкультхвилинка

V. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Створення графічного зображення виробу.

       Учитель пояснює учням, чим вони займатимуться під час практичної роботи та чого мають досягти, звертає увагу на дотримання учнями правил безпечної праці під час виготовлення виробу. Учні розпочинають самостійне виконання завдань, учитель забезпечує їх безперервну роботу, проводить поточне індивідуальне або групове інструктування. Після завершення приймає виконану роботу, оцінює її, звертає увагу на її якість, демонструє найкращі зразки

VІ.ПІДСУМКИ УРОКУ

Рефлексія

 

-        Сьогодні на уроці я дізналася……….

-        Найбільше мені сподобалося…………

-        Найскладнішим для мене було…………..

VІІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Вивчити поняття у зошиті.

Розфарбувати малюнок виробу кольоровими олівцями.





 



                                     01.04.2021 ( урок 27)

Тема: Вироби для власних потреб

 Технологічний процес виготовлення виробу. 


         Виготовлення будь-якого виробу вимагає дотримання певної послідовності (технології). Від цього залежить відповідність виробу його естетичним та функціональним вимогам. Для того, щоб вироби на основі картону та шпагату були красиві, зручні в користуванні, необхідно в першу чергу дотримуватися інструкції. Помилки, допущені під час  виготовлення пелюсток виробу, не завжди вдається виправити. Тому під час роботи намагайтеся бути максимально уважними і точно дотримуйтеся інструкційних карт.

Повторення правил безпечної роботи


Інструктаж з техніки безпеки
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.
6. Використовувати інструменти лише за призначенням.
7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.

8. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.

 

Інструктаж при роботі з ножицями
•    Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
•    Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
•    Не тримати ножиці кінцями вгору.
•    Передавати ножиці кільцями вперед.
•    Не заважайте товаришам, коли вони працюють
•    Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом

 

 

Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом:

1. Перед включенням переконайтеся, чи не пошкоджена на корпусі пістолета і шнурі;

2. Якщо на соплі залишився старий затверділий клей, його необхідно видалити;

3. Так як клейовий олівець в пістолеті розігрівається до дуже високих температур, під час роботи, діти не можуть перебувати поруч;

4. Включений пістолет встановлюється на рівну стійку поверхню, під нього підкладається аркуш паперу, а під сопло фольга для збору стікає клею;

5. Ні в якому разі не можна торкатися руками до металевого носика термопистолета;

6.  Під час роботи не слід надягати вільний одяг. Краще зробити вибір на користь щільних міцних тканин, які захистять від опіку при попаданні розігрітого клею;

7. Довге волосся максимально прибираються, прикраси знімаються;

8. Шкіру рук від опіків захистять рукавички з щільної шкіри.







                                     18.03.2021 ( урок 26)

Технології

9 клас


Тема: Технологічний процес виготовлення виробу. Вя'зання килимка і старих речей.






Комментариев нет:

Отправить комментарий